Thursday, March 23, 2023

Dagstukkie: Hoe hanteer jy konflik?


Jy kners op jou tande … sien rooi. Jy skud jou kop en wonder of jy reg gehoor het.

Die persoon voor jou skel jou uit vir als wat sleg is en jy wonder wie is die persoon is na wie hy verwys? Dit kan onmoontlik nie jy wees nie.

Beleef jy dit ook so tydens konflik?

Ek weet ek doen. Aanvanklik is ek so geskok oor die aanval, en die absolute gif waarmee dit uitgespoeg word. Dan slaan dit my tussen die oë en die woorde spoel oor my soos ’n gebreekte tape wat aanhou en aanhou en ek weet nie hoe om dit af te sit nie. Dan, wanneer dit verby is, raak ek kwaad … smoorkwaad. Ek sien letterlik rooi. Soms wil ek terug skree en ander tye bly ek net eenvoudig stil.

Ek is nie perfek nie. Ek het dit nog nooit gesê of geïmpliseer nie. Tog lees mense dit in my optredes, of ek dit nou wil erken of nie.

Na ʼn onlangse bakleiery met my broer, het ek dit weereens besef.

Die manier hoe ons oorkom, word deur ander gesien as baasspelerig en beterweterig. As ma van drie groot kinders, is ek gewoond om op ʼn sekere manier te praat. My kinders en kleinkinders aanvaar my so – want ek is hul ma en ouma. Maar, sonder dat ek dit besef, behandel ek ander mense – wat veel jonger as ek is – ook so. Dan waai die hare, spat die spoeg en loop die gemoedere oor.

Dit was nie maklik om dit te erken nie.

Ek moes werk aan my manier van praat met ander. Halsstarrig het ek geredeneer dat ek nie verkeerd is nie. My punt is geldig en ek weier om my siening te verander. Maar dit gaan nie oor my siening of punt in hierdie verband nie. Dit gaan oor my optrede. Die manier wat ek oorkom en kommunikeer.

Ek moes ʼn daadwerklike poging aanwend om my manier van praat te verander om sodoende konflik te vermy. Vader moes ʼn paar maal my herinner dat ek hom in die eerste plek moes vergewe. Ja, sy optrede was verkeerd. Vloek en skel het nog nooit gehelp nie. Maar my optrede was ook.

Dit het my ʼn tydjie gevat om hom te vergewe vir dit wat hy gesê het. Ek het gebelgd en vernederd gevoel. Maar op die ou einde moes ek erken dat ek verkeerd was en dat ek die situasie op ʼn ander manier kon hanteer het. 

Ons manier van praat en ons keuse van woorde, bepaal hoe mense ons sien en hoor. Dit mag nie my bedoeling gewees het om so op te tree nie, maar vanuit sy oogpunt was ek aanmatigend. Ek moes hom vryspreek.

Matteus 18:22 (AFR83): Ek sê vir jou, nie sewe keer nie maar selfs sewentig maal sewe keer.”

Ons manier van konflikhantering moet gebaseer wees op die Woord. Die Woord van God is ons handleiding tot ons alledaagse lewe. Daarsonder sal ons nie weet hoe om op te tree in sekere situasies nie.

Is dit my plig om iemand te vergewe? Ja.

Kan ek iemand anders se gedagtes verander oor ʼn saak? Nee. Net God kan. Solank as wat ek nie vergewe nie, kan God nie werk met daardie persoon nie. Dit is nie my taak om aan hom uit te wys dat hy verkeerd opgetree het nie. Dit is my taak om hom vry te spreek en liefde te betoon. Sewentig maal sewe keer.

Die Heilige Gees sal hom oortuig. Ek is nie verantwoordelik vir sy optrede nie. God is. Maar solank as wat ek vashou, is ek soos ʼn hond aan ʼn ketting. Ek gaan aanhou hap en byt. Wanneer ek vergewe, is die drang om te hap en byt uit die weg geneem en kan ʼn oplossing bereik word. Solank as wat ek kwaad is, sal daar ʼn skeiding wees.

Ek los julle met hierdie skrif in 1 Petrus 3:8-10: “Ten slotte: Wees almal eensgesind, medelydend, liefdevol, goedhartig, nederig. 9Moenie kwaad met kwaad vergeld of belediging met belediging nie. Inteendeel, antwoord met ʼn seënwens, want daartoe is julle geroep, sodat julle die seën van God kan verkry. 10Daar staan geskrywe: “As iemand die lewe liefhet en ʼn lang lewe begeer om die goeie te geniet, moet hy sy tong weerhou van kwaadpraat en sy lippe van leuens.”

Vergifnis is nie maklik nie, maar nodig. Indien jy wil leer hoe om konflik te hanteer of te vermy, vra die Heilige Gees waar jy moet verander. Wanneer jy luister, sal jy die vrug pluk van jou besluit. Dit is beter om in vrede te leef met God se guns, as in onmin en uit God se wil.

Geniet ʼn mooi dag.

 

Lynelle Clark

Skalels van 'n Ketting 2

Kopiereg voorbehou


No comments:

Post a Comment

Day Twelve: Fear And Despair Has Been Destroyed.

  This is the last day of this bible plan and I trust that I have planted a seed of hope into your life. You can have the victory if you fol...